NYHEDER

Hjertestartere

Der er nu opsat to hjertestartere i AB Holbækgården. De er hver især placeret i hhv Vordingborggade og Korsørgade

Vordingborggade: Hjertestarter er nede i kælderafsnittet til højre for den blå hoveddør ved Vordingborggade 30

Korsørgade: Hjertestarter er placeret for neden af kældertrapperne mellem hoveddør 19 og 21 på Korsørgade

Desuden kan man finde hjertestarterne på
https://hjertestarter.dk/find-hjertestartere/find-hjertestartere

Indkaldelse til Ordinær Generalforsamling d. 12/6 2017

Bestyrelsen indkalder til generalforsamling d. 12/6 2017 kl 18 i Hans Egede Kirkes lokaler. Der er allerede modtaget mange spændende foreslag. Og der vil som altid være drikkelse og sandwich til dem, som dukker op 🙂

Tagterrassen

Vi er en flok frivillige beboere i Holbækgården, der skiftes til at vande på tagterrassen, en uge ad gangen. Sæsonen strækker sig fra uge 20 til uge 40. Vi kunne imidlertid godt tænke os at være nogle flere, derfor har vi lavet dette opslag på hjemmesiden. Vil du/I vil vide mere, så kontakt venligst: Ulla: Zone 1: Vordingborggade 32-34, Holbækgade lige numre og Korsørgade 19 – Ulla (Holbækgade 4, 2. th.) mail: ulsa@dbmail.dk Inge: Zone 2: Korsørgade 21, Løgstørgade 15-21, Vordingborggade 36 – Inge (Korsørgade 21), mail: in.baerentzen@gmail.com Bedste sommerhilsner fra Planteudvalget 🙂

(1/5 2016) EKSTRAORDINÆR GENERALFORSAMLING 3/5 2016!

Kære alle

Den ekstraordinære generalforsamling afholdes på følgende adresse:

“Salen” i Østerbrohuset, Århusgade 103, 2100 København Ø.

Vel mødt kl.17:30.

De bedste hilsner

Bestyrelsen

(28/4 2016) OBS ÆNDRING I MAIL TIL HUNDEUDVALGET!

Kære alle

Hvis du står og skal have hund, eller hvis du på anden vis ønsker at kontakte foreningens hundeudvalg, så er mailen som følger:

hund.adhoc@gmail.com

Vi beklager fejlen, der har sneget sig ind i pdf.filen og vil få dette rettet hurtigst muligt.

VH Bestyrelsen

(28/4 2016) INFO OM ARBEJDSDAG D.30/4 2016

Kære alle beboere

Kom og giv en hånd med til arbejdsdagen på lørdag d.30/4 2016 kl.10-14 og få en hyggelig snak med de andre beboere på toppen af Østerbro. Det er helt okay, hvis man ikke kan deltage alle timerne – lidt er bedre end ingenting.

De bedste hilsner og med ønske om en god weekend til Jer alle, når I når så langt

Bestyrelsen

First snowdrop grows through old leaf. Shallow deep of field.

(11/3 2016) REF. AF DE EKSTRAORDINÆRE GENERALFORSAMLINGER

God aften kære beboere!

De seneste referater fra de ekstraordinære generalforsamlinger er tilgængelige på

hjemmesiden under “Formalier”.

De bedste hilsner

Bestyrelsen

(10/3 2016) HUNDEREGLEMENT LAGT UNDER FORMALIER

Kære alle

Så er reglerne for at holde hund i Holbækgården lagt under “Formalier”. Rigtig god weekend nårWelcher-Hund-passt-zur-mir i når så langt.

De venligste hilsner

Bestyrelsen

(10/10 2015) OBS! NY SEDDEL I DIN POSTKASSE!

Kære alle

Der er kommet en seddel fra bestyrelsen angående vaskemaskiner i lejlighederne. I bedes venligst udfylde sedlen og returnere denne inden fristen.

Ha’ en rigtig dejlig weekend og god efterårsferie!!!

De venligste hilsnerjapanskloen

Bestyrelsen

(20/9 2015) HJEMMESIDEN ER VED AT BLIVE OPDATERET!

Kære alle beboere,

Vores hjemmeside er ved at blive opdateret og ser allerede noget anderledes ud end den gamle gjorde. Den er endnu ikke færdig og målet er at den bliver flot, struktureret/overskuelig og oplysningsrig. Vi beklager evt. ustabilitet på siden hen over efteråret, og bestræber os på at minimere det mest mulig.

Følgende er blevet opdateret/ændret:

  • Forsiden og selve looket (endnu ikke færdigt)
  • Foreningens energirapport, forsikringspolice (efterspurgt v. generalforsamlingen sommeren 2015) samt et dokument vedrørende håndtering af skrald er tilføjet til kategorien “Formalier”.
  • Der er tilføjet en ny kategori “Galleri”, hvor de gamle billeder er lagt ind under, og hvor fremtidige billeder kan findes.
  • I den nye kategori “Finansiering” kan I finde information om foreningens lån, andelskronebestemmelse osv.
  • Nyheder vil fremover blive lagt i kategorien “Nyheder”. Før i tiden kom de op på forsiden, men dette gjorde den rodet og uoverskuelig. I skal derfor klikke ind på “Nyheder” for at holde Jer opdateret.

Med ønske om en god kommende uge til Jer alle!Mr.Happy_
De venligste hilsner

Bestyrelsen

(AUGUST 2014) AB HOLBÆKGÅRDEN FÅR NY BREDBÅNDSUDBYDER :

Mod udgangen af februar får alle beboere i foreningen mulighed for at få lynhurtigt fiberbredbånd fra Andels.net, som jo også bor til leje i Korsørgade 17, kl.
De tilbyder hastigheder på op til 100 Mbit/s til yderst fordelagtige priser.

Der vil dermed være tre måder at få Internet på i vores forening:

  1. Andels.net gennem det ene internetstik i væggen (vist på billedet)
  2. Dansk Bredbånd gennem det andet internetstik i væggen (vist på billedet)
  3. Udbydere der benytter sig af TDCs kobbernet, dvs. telefonstikket i væggen.

Andels.net kommer på sigt også til at tilbyde TV gennem Østerbro Antenneforening.

Yderligere information følger, når installationen er færdig i slutningen af februar. Hvis I har spørgsmål, så send dem til bestyrelsen: bestyrelsen@abholbaekgaarden.dk.

(APRIL 2013) NYE VEDTÆGTER :

Generalforsamlingen har den 18. marts 2013 vedtaget vedtægtsændring og de nye vedtægter kan findes under Formalia sammen med referaterne fra de to ekstraordinære generalforsamlinger.

Ændringen vedrører §3, stk. 3, hvor det nu er muligt at overdrage lejligheder til juridiske personer, herunder banker, selskaber mv.

Nærmere information kan findes i referaterne af de ekstraordinære generalforsamlinger.

Med venlig hilsen

Bestyrelsen

(JANUAR 2013) OPDATERING VEDRØRENDE VASKERIPROJEKTET :

Vaskeriprojektet er undervejs med projekteringsfasen, og er en smule forsinket grundet travlhed hos vores rådgiver.

Planen lige nu er følgende:

Bestyrelsen forventer at have en projektudkast til gennemgang i løbet af de næste to måneder. Herefter påbegyndes arbejdet i løbet af foråret.

Med venlig hilsen på bestyrelsens vegne, Mikael Timm

 

(JANUAR 2013) NY VICEVÆRT I ANDELSFORENINGEN – VELKOMMEN TIL MARTIN :

Bestyrelsen skal med glæde oplyse, at vi har ansat en ny vicevært pr. 3. december 2012.

Han hedder Martin Hørup, er 36 år og bor til daglig i Albertslund.

Martin vil til at begynde med, overtage mange af de opgaver som Kurt påtog sig, men vil løbende blive mere og mere inddraget i de opgaver og ansvarsområder som Bjørn har og har haft i over 20 år.

Når Bjørn trækker sig tilbage og skal nyde sit otium, vil Martin være klar til at træde i Bjørns sted.

Bestyrelsen håber at alle beboere vil tage rigtig godt imod Martin og alle skal være velkomne til at komme ned og hilse på Martin på viceværtkontoret.

 

NYE DOKUMENTER TILGÆNGELIGE:

Så er det nye årsregnskab og  referat fra generalforsamling 2012 tilgængeligt på hjemmesiden.

 (JULI 2012) FEJRING AF AB HOLBÆKGÅRDEN :

Andelsforeningen Holbækgården fylder år og fortjener desuden at blive fejret, da den har gennemgået en lang række succesfulde renovationer de seneste år. Sæt derfor kryds i kalenderen d. 25. august, hvor vi fejrer at den gode gamle andelsforening nu har eksisteret i 25 år. Arrangementet forventes at starte kl. 11.00.

Vi glæder os til at se så mange af beboerne som muligt.

 

(JUNI 2012) HAR DU TAGET ET SKØNT BILLED AF TAGTERRASSEN ELLER GÅRDEN? :

Går du rundt i smug og får taget nogle skønne billeder, som du gerne vil dele med resten af andelsforeningen, har du mulighed for at sende dem til webmaster@abholbaekgaarden.dk, som vil sørge for at de kommer på hjemmesiden.

 

(MARTS 2012) NU ER HJEMMESIDEN OPDATERET :

Efter at have overvejet hvordan vi bedst muligt gør det nemt om at finde information om vores andelsforening, har vi lavet et nyt punkt på hjemmesiden der hedder FAQ. Her vil du kunne finde svar på de oftest stillede spørgsmål.

Skulle du have kommentarer eller tilføjelser til det nye punkt, er du velkommen til at rette henvendelse til webmaster@abholbaekgaarden.dk.

 

(OKTOBER 2010) NYE DOKUMENTER TILGÆNGELIGE HER :

Det er nu muligt at hente seneste årsregnskab (2009-2010) samt referat af ordinær generalforsamling (juni 2010) fra hjemmesiden. Klik her.

 

(SEPTEMBER 2010) SOMMEREN GÅR PÅ HÆLD :

Den nye gård
Og en ny sæson begynder. I mellemtiden har håndværkerne været flittige i gårdene, så de står færdige og klar til brug. Det er der allerede mange af foreningens børn, der nyder.

På taget har planteudvalget sørget for tomatplanter, krydderurter og buske til glæde for tagterrassens brugere.

Sidst men ikke mindst har der været afholdt ordinær generalforsamling i foreningen, hvor der blev valgt ny formand og to nye bestyrelsesmedlemmer. Hjemmesiden er opdateret med seneste vedtægter og husorden. Seneste årsregnskab, referat fra generalforsamlingen og kontaktoplysninger på den nye bestyrelse kommer snarest.

(MAJ 2010) GÅRDPROJEKTET SKRIDER FREM :

Der sker store fremskridt i gården, og det er der blevet taget nogle fremragende billeder af. I den lille gård er der begyndt at blive lagt fliser, og det kan kun anbefales at tage et kik derover – hvis altså man ikke lige bor der.

lille-gard2

I den store gård er den sidste affaldstank blevet hejst hen over taget, og ja… Billederne taler for sig selv. Stor tank, tynd stålwire.

tank1tank3

tank4

tank5tank6

(APRIL 2010) SLUTDATOEN NÆRMER SIG FOR GÅRDPROJEKTET :

Så er vi forbi påsken, og gårdprojektet er godt i gang. Hermed en lille opdatering på, hvor langt vi er nået.

Arbejdet i den lille gård skrider nu godt fremad. Vi fandt en rigtigt god løsning i forhold til placeringen af skraldetanken. Gården er meget smal, og det er et dybt hul, der skal graves, så der var brug for at tænke kreativt for ikke at skade ejendommen eller muren mod nabogården. Men det er som sagt blevet løst rigtig godt.


Arbejdet i store gård skrider helt planmæssigt frem.

Der er nu nedgravet en tank i hver gård. Der kommer en tank mere i store gård, formentlig inden for 2-3 uger, og så er skraldesuget næsten færdigt.

Og med det meste af gravearbejdet i forhold til kloak og skraldesug færdigt, kan vi snart se frem til at se noget af det sjove, at se gården tage form med fliser, bede og legeplads. Det bliver så spændende!

Vinterens megen sne og kulde og de efterfølgende meget store mængder smeltevand, har gjort det meget svært at lave særlig meget. Det har kostet i forhold til hvornår gårdene bliver færdige. Den endelige plan for hvornår er netop kommet, og siger, at gårdene står helt færdige i uge 30. Det er selvfølgelig lid
t skuffende, men vejret kunne vi ikke styre. Vores anlægsgartnerfirma knokler hårdt for at lave et rigtig fint resultat til os alle. 

Med venlig hilsen

Gårdudvalget.

(FEBRUAR 2010) ÅRSREGNSKAB OG REFERAT FRA GENERALFORSAMLINGEN KAN NU DOWNLOADES :

Det er nu muligt at hente årsregnskabet for 2008-2009 samt referatet af seneste ordinære generalforsamling juni 2009 her på siden under formalia.

 

(JANUAR 2010) OPDATERING PÅ GÅRDPROJEKTET :

Så er juleferien slut, et nyt år i gang og også gårdprojektet er i gang igen. Hermed en lille opdatering på, hvor langt vi er nået;

Der er lavet en delvis TV-inspektion af kloakkerne under bygningerne som ikke er så pæn. Derfor skifter vi også rørledningerne under bygningerne ud til gadeniveau hvor det bliver Københavns kommune der overtager vedligeholdelsen. Arbejdet med kloakkerne i gårdene går planmæssigt. Nogle gamle ledninger der allerede var lukkede fjernes, og der lægges nyt der hvor det skal være.

Arbejdet i lille gård står fortsat stille. Men vi er næsten klar med en god løsning på de problemer vi stødte på med placeringen af skraldetanken. Det afklares i denne uge.

I december blev den første af de to skraldetanke hejst ind i store gård. Det var en ordentlig ”fætter”. Hvis vejret ikke driller for meget, kommer anden tank her i januar.

Og selv om vejret er skønt med kulde, sne og høje blå himler……..så er det ikke godt arbejdsvejr. Der er for meget frost i jorden og for meget sne til at det er til at arbejde i. Vi håber snart det skifter lidt.

Heldigvis arbejder vi sammen med nogle meget kreative, imødekommende og flittige folk i anlægsgartnerfirmaet Sven Bech A/S, så vi er overbevist om at det nok skal gå.

Som tingene ser ud lige nu står store gård færdig i uge 21. Hvad angår lille gård, så ved vi mere om hvornår den står færdig inden for de næste par uger.

Et godt nytår til alle!

Gårdudvalget.

(JANUAR 2010) SÅ GRAVES DER ! :

Gårdrenovering

Gårdrenoveringen skrider næsten planmæssigt frem. Gårdene myldrer med flittige håndværkere og arbejdsmænd, som graver, lægger dræn og nedsænker de store tanke til affaldssug.

I bestyrelsen forventer vi et flot resultat, som alle kommer til at blive glade for.

 

(MARTS 2009) GÅRDRENOVERINGEN ER ENDELIG VEDTAGET :

Afstemningen

Den store gårdrenovering er nu endeligt vedtaget. Det var resultatet af afstemningen ved den ekstraordinære generalforsamling i går mandag d. 31. marts.

Der var stillet to seperate forslag. Det første handlede om selve gårdrenoveringen, mens det andet handlede specifikt om oprettelse af skraldesug. Begge dele blev vedtaget.

Gårdudvalget vil nu fortsætte arbejde arbejdet i samarbejde med Peter Jahn & Partners.

(MARTS 2009) GÅRDRENOVERING OG SKRALDESUG ER PÅ VEJ :

Onsdag d. 11. marts var en stor del af AB Holbækgårdens andelshavere mødt op til ekstraordinær generalforsamling i et mødelokale i Østerbrohuset. Bestyrelsen havde siden den ordinære generalforsamling sidste sommer arbejdet på et samlet projektforslag for renovering af gården, og nu var det blevet tid til at fremlægge forslaget til vedtagelse.

Forslaget indeholdt nogle konkrete idéer til, hvordan de to gårde kan indrettes, så de bliver mere hyggelige og børnevenlige, og derudover et forslag om at installere skraldesug i stedet for de nuværende skraldespande. Begge dele blev vedtaget.

God stemning til mødet

Der var en god stemning til mødet, hvor arkitekt Peter Jahn fra Peter Jahn & Partnere A/S fremlagde sine idéer til gårdrenoveringen. Herefter var der mulighed for at stille spørgsmål og komme med kommentarer. Bestyrelsen modtog i den forbindelse mange konstruktive forslag, som vil blive bragt med i det videre arbejde.

Per Bredesgaard, der er tidligere formand og nuværende næstformand i bestyrelsen fremlagde herefter et forslag til konkret finansiering. Forslaget er udarbejdet af AP | Statsautoriserede Revisorer

Ved den efterfølgende afstemning blev bestyrelsens projektforslag vedtaget, og det blev ligeledes vedtaget, at der i forbindelse med gårdrenoveringen skal installeres særlige skraldesug, som skal erstatte de nuværende skraldespande.

Ny ekstraordinær generalforsamling

Mandag d. 30. marts kl. 19 afholdes en yderligere ekstraordinær generalforsamling, hvor projektet skal endeligt vedtages.

Bestyrelsen håber, at fremmødet igen vil være stort, og at stemningen vil være lige så god som første gang!